Szentesi Réka történész, divatkutató, nyolc éve foglalkozik fenntartható divattal. 2017-ben már készítettem vele interjút, de a kíváncsi voltam, mit szól a koronavírus-világjárvány miatt kialakult helyzethez.

Mindketten karanténban töltjük a mindennapjainkat, videókonferenciát tartottunk, hogy lássuk egymást, és így vettük fel a podcastet. Arról beszélgettünk, milyen hatással van a koronavírus-járvány a vásárlási szokásokra, mi történik a kapitalizmus kedvenc gyermekével, a divatiparral a járvány alatt, és mi lesz vele utána?

Szót ejtettünk a Fashion Revolution Fashion Trancparency Index című éves kiadványáról, amely szerint 2020-ban a fast fashion óriás H&M lett a legátláthatóbb márka. Egyáltalán mi az az átláthatóság, és miért fontos ez a mutató nekünk, tudatos ruhavásárlóknak?

A podcastet itt hallgathatod meg:

https://open.spotify.com/episode/4ghUHisDKo7gt9hZvQPvHi

Szentesi Rékával egyébként 2017-ben beszélgettem először, akkor segített megérteni a fast fashion és a divat működését.

„Igenis van ereje a divatnak. Tulajdonképpen egy alapvető norma a társadalmunkban, hogy felöltöztetjük a testünket, ilyen szempontból pedig szinte mindenki érintett a ruhavásárlás kérdésében, ha a divat követésében nem is.

Van az embernek egy ösztönös törekvése arra, hogy bizonyos csoporthoz vagy közeghez szeretne tartozni, ugyanakkor más közegtől szeretné magát eltávolítani. Ez a kettő egyszerre van jelen, és ez az alapfeltétele annak, hogy valaki divatkövető vagy divatnemkövető.

Ráadásul az új ruhának megvan az a különös hatalma, hogy jól érzed magad tőle, jól érzed magad benne, hozzá tud járulni az önkifejezésedhez, és ezt a fast fashion márkák kihasználják” – mondta akkor.

A teljes interjút ide kattintva olvashatjátok.

(Visited 320 times, 1 visits today)