Kisfejűnek vagy nagyfejűnek lenni, széles orrnyereggel élni, keskeny vagy széles orcával, aszimmetrikus fülekkel létezni nem mindig egyszerű. Főleg szemüvegvásárlás során érezhetjük magunkat a génlottó veszteseinek. Hát még, ha valami egyedi színt vagy formát is szeretnénk… A Thinwood SzemüvegSzabóság az a hely, ahol nincsenek kompromisszumok: tökéletes színű, formájú és méretű szemüvegkeretet készítenek mindenkinek.
Szemüveg kompromisszumok nélkül
A Thinwood SzemüvegSzabóságban úgy érzem magam, mint Gombóc Artúr a csokoládéboltban. A színek és formák kavalkádja fogad, hirtelen azt sem tudom, melyik keretet szeretném felpróbálni. Hiába volt lehetőségem az elmúlt egy évben rendszeresen próbálgatni, nézegetni a Thinwood kereteket, egyszerűen nem lehet betelni velük: mindegyik más karaktert ad az arcomnak.



Arra jöttem rá, hogy a szemüvegválasztás során sokszor nemcsak a forma és a szín mellett döntünk, hanem egy történet, egy karakter mellett is letesszük a voksunkat. Hogy értsétek: nekem például anatómiailag nagyon jól állnak a Thinwood vékonyabb keretei, mégsem tudtam vékony keretet választani a kínálatból, pedig két Thinwoodom is van.
A vastagabb szemüvegkeret sokkal inkább kifejezi, hogy milyen vagyok.

Hogy ezt magabiztosan állítsam, sok szemüveget próbáltam fel egy évvel ezelőtt Kecskeméten, ahol a Thinwood műhelye működik. És persze kellett hozzá Varga Zsófi bátorítása is, aki a márka sales managereként és leendő látszerészként beszélt rá arra, hogy próbáljak fel olyan darabokat is, amelyek után nem nyúlnék elsőre. Ugorjunk is vissza néhány bekezdés erejéig az első személyes találkozóhoz.
Több mint fa: Thinwood
Ha olvassátok a blogot, és követitek az Instagram- vagy Facebook-oldalamat, nem kell hosszabban bemutatnom a Thinwood szemüvegkeret-márkát. Viszont ha csak most üdvözölhetlek benneteket először a blogon, akkor hadd osszak meg néhány információt a kecskeméti családi vállalkozásról.
A Thinwoodot Kis Arnold alapította, aki fa napszemüveg-kereteket kezdett készíteni. Először megszületett a Rozi Sunglasses, majd az optikai keretekkel kibővített Rozi Eyewear, amelyből végül eljutottak a Thinwoodig. Az új márkanév új alapanyagot is jelentett, a fának ugyanis megvannak a maga korlátai, ezért váltottak.

A Thinwood keretek ma már csak a megjelenésükben tűnnek fának. Valójában egy milliméternél is vékonyabb, duplán préselt furnérból készülnek. Erre kerül rá az Arnold által évek alatt kifejlesztett speciális, üvegszövetes, műgyantás réteg, ami tartóssá és ellenállóvá teszi a kereteket.
Amikor 2020 júniusában megismerkedtem testközelből a Thinwood szemüvegkeretekkel, nem is sejtettem, mennyire új élmény lesz viselni.
Összehasonlítva a korábbiakkal: pillekönnyű, és az egyedi beállításoknak köszönhetően végtelenül kényelmes.
A tavalyi cikkemben még azt írtam, hogy a Thinwoodnak nincs saját üzlete, egy évvel később viszont arról számolhatok be, hogy megnyitotta kapuit a Thinwood SzemüvegSzabóság Budapesten, ahol tényleg nem léteznek kompromisszumok.


Végtelen lehetőség egy helyen
A SzemüvegSzabóság ötlete a koronavírus-világjárvány első hulláma alatt fogalmazódott meg Arnold és Zsófi fejében. Egyrészt a partneroptikák számának csökkenése és néhány olyan Thinwood modell miatt, ami nem kifejezetten optikakompatibilis.
„Jóval több mindent kell változtatni ezeken a modelleken, amire egy optikában nincs lehetőség. Összesen két olyan hazai optikát tudok mondani, ahol tényleg van arra mód, hogy egy-másfél órát töltsön valaki a keret kiválasztásával. Ezek a soproni Fusio Optika és a győri Optimum Optika. Illetve a tavalyi Custom Shopon debütált díszfurnéros kollekció a SzemüvegSzabóságon kívül kizárólag a budapesti Orange optikában érhető el” – mondják.
Emellett a Thinwoodnak jelenleg közel húsz olyan partneroptikája van Magyarországon, amelyek szorosabban együttműködnek a márkával. Rengeteg modellel találkozhattok ezekben az optikákban is. Ha nem találjátok meg a tökéletes keretet, ők biztosan felveszik a kapcsolatot a Thinwooddal, és megkeresik számotokra a legjobb megoldást.

A SzemüvegSzabóság másrészt azért jött létre, mert egy ideje fontos szempont volt, hogy a Thinwoodnak legyen saját bázisa is a fővárosban, ahol a komplex folyamatot véghez lehet vinni. „Nem lehet úgy előrelépni, hogy nincsen saját helyed, főleg nem a saját hazádban. Az elég furcsán veszi ki magát, ha például a magyar eladásaid nagyon jók, és egyből Párizsban nyitsz egy üzletet.”
Így hát Párizs helyett marad Budapest, egészen pontosan az Evminov Gerinc és Egészség Központ, ahol szemvizsgálatra is tudtok időpontot foglalni.
Hogyan készül a személyre szabott szemüvegkeret?
A keretválasztás folyamata beszélgetéssel, ismerkedéssel indul, ahol vázoljátok az elképzeléseiteket, elmesélitek, milyen szemüvegkereteitek voltak eddig, és mit vártok a leendő szemüvegkerettől. Ezt egyébként tényleg érdemes átgondolni előre, néhány kulcsszót megfogalmazva magatoknak. Higgyétek el, mindez segíteni fog abban, hogy végül elégedetten távozzatok a tökéletes kerettel.
Miután megosztottátok az elképzeléseiteket, következik a formaválasztás.
Milyen legyen a forma?
Elsőre lehetetlennek tűnik ennyi formából választani, de elég csak olyan hívószavakra gondolni, mint a klasszik csajos vagy a szögletes, máris leszűkítitek vele a harmadára a formákat. Ha csak az alapkollekcióban gondolkoztok, a keretek mérete még jobban behatárolhatja a választást.
Létezik persze az az opció is – hiszen ezért SzemüvegSzabóság –, hogy az alapkollekcióban található forma eredetileg nem állna jól az arcotokon (mert túl keskeny, túl széles, túl nagy), de rátok szabják. Illetve az is elképzelhető, hogy ti terveztek egy teljesen egyedi formát, és a Thinwood elkészíti nektek. Ezekről az átalakításokról egyébként a Thinwood blogján olvashattok is.

Érdekes tapasztalat volt számomra, hogy a SzemüvegSzabóságban Arnold és Zsófi nem követik százszázalékosan a „Milyen arcformához milyen szemüvegforma illik” klasszikus szabályait. Természetesen ismerik ezeket, de ha úgy alakul, szívesen adnak teret a kísérletezésnek, illetve a személyiség kibontakozásának. „Ha valakinek megvan az önbizalma, a karaktere, akkor ennek a szemüvegben is érvényesülnie kell.”
Milyen legyen a színe és a mintája?
Ha megvan a forma, már „csak” a színt és a mintát kell kitalálni. Lehet egyszínű kereted, Pantone kód alapján szinte bármilyen árnyalatban. Lehet rajta grafika – a Thinwood által tervezett, de akár saját grafikát, gyerekrajzot is vihettek. Arra kell egyedül figyelni, hogy a grafika a szemüvegen is mutasson, de ebben Arnold és Zsófi segítenek majd.

Ha teljesen egyedi kérés érkezik, akkor demokeret is készül papírból, amit fel lehet próbálni, és minden esetben látványterv készül a szemüvegről a megbeszélés után, hogy biztosan minden olyan legyen, amilyennek megálmodtátok.
Bár a Thinwood a közepes és nagy formákban erős, látják az igényt a kisebb méretekre is, így már most van egy-két olyan forma, amely inkább ennek az iránynak felel meg.
Nem jön veled szembe az utcán
A személyre szabott keretek, a Custom Shop indulása óta eltelt egy év, a tapasztalatok azt mutatják, hogy a karakteres Thinwood keretek még mindig eléggé megosztóak. „Van olyan, aki hozzá se mer érni, mert neki elég az, hogy egy optikus elétesz három keretet és abból választ. A másik csoport viszont kifejezetten szeret tervezni, játszani” – mondja Arnold.
„Viszont azt látjuk, hogy kezd beindulni a dolog, ezt mutatja, hogy a mostani rendeléseink kétharmada mintás és nyomott. Ráadásul egyediek is teljesen, kis túlzással pont ugyanolyan keret nem készül majd, nem fog szembejönni veled az utcán.”

Hová tart a Thinwood?
A márkákat bemutató interjúk során mindig meg szoktam kérdezni, mit szeretne elérni a márka, mi a cél. Célok nélkül nehéz előre menni az úton. Nem is emlékszem, mikor volt olyan interjú, amikor egy brand ennyire előre mert nézni. A Thinwood egyik legnagyobb célja pedig az, hogy a SzemüvegSzabóság kinője magát annyira, hogy saját üzletet is nyithassanak – nem kizárt a befektető segítsége sem.
Szeretnének újra külföld felé nyitni. „A korábbi külföldi partnerek – mind optika, mind disztribútor – megmaradtak, csak szintén alvó státuszba kerültek. Most kezd éledezni a piac és úgy tűnik, vannak új érdeklődök is. Ami igazán megviselt minket külföld szempontjából, az a nemzetközi kiállítások elmaradása, bízunk benne, hogy idén ősszel már mehetünk a párizsi Silmóra.” Azt szeretnék, hogy 5–10 éven belül legyen néhány boltjuk itthon és külföldön is.
„És ami abszolút rövidtávú cél a brandépítés szempontjából, hogy a Thinwood legyen a magyar szemüvegkeret-márka.”
Vélemény, hozzászólás?