A Nagy-Britanniából indult Second Hand September célja, hogy felhívja a figyelmet arra, mennyi mindent tudunk beszerezni másodkézből. A mozgalom azonban nemcsak a vásárlásoknak kedvez, hanem az eladásoknak is, ugyanis ilyenkor nagyobb figyelmet kapnak a second hand, a vintage és a pre-loved darabok. Add el most a feleslegessé vált ruháidat online.

A Zöld Vaterával harmadik éve dolgozunk együtt, hogy népszerűsítsük a second hand ruhavásárlást – nem csak a Second Hand September idején. A támogatásukkal most először abban nyújtok segítséget, hogy hatékonyan el tudj adni olyan ruhadarabokat, amelyeket valamilyen okból kifolyólag már nem szeretnél vagy nem tudsz tovább viselni. A cikk szponzorált tartalom, a Vatera.hu támogatásával készült.

Tartsd körforgásban, add el online!

Azzal ma már a divatipar valamennyi szereplője tisztában van, hogy a lineáris gazdasági modellnek ideje búcsút inteni. A klímakrízis miatt egyszerűen el kell kerülni, hogy egy termékből szemét legyen.

Nem véletlen, hogy sorra születnek a laboratóriumokban az innovatív alapanyagok. A márkák digitális azonosítókkal látják el a termékeiket, hogy körkörös modellt támogassák, és követni tudják a ruhák útját. Egyre több cég választja a most még alternatív „peer to peer” modellt, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy pénzt keressenek azáltal, hogy ruházatukat másoknak kölcsönadják.

Külön vállalkozások szakosodnak arra, hogy bérelni lehessen a ruháikat. Egyre több nagyvállalat vagy márka áll a (saját márkás) használt ruhák gyűjtése és értékesítése mellé – hazai példa is van erre. És természetesen állandó téma az is, hogyan lehet a használt ruhákból minél kevesebb veszteséggel és energiával újra alapanyag, majd újra ruha.

A divatiparra a legnagyobb nyomást a fogyasztók – azaz mi – gyakorolhatjuk, és mi vagyunk azok, akik a legújabb innovációk elterjedéséig is sokat tehetünk a körforgásos divatért.

Például azzal, hogy használjuk az internet adta lehetőségeket, és online platformokon – így például a Vatera.hu-n – adjuk el a ruháinkat azoknak, akik szívesen viselik őket tovább.

Szemléletformáló élmény: megvenni könnyebb, mint eladni

Akinek van némi tapasztalata az online ruha eladással, az tudja, hogy három dolog biztosan kell ahhoz, hogy sikeresek és hatékonyak legyünk: idő, idő és még egy kis idő. És pont ez az, ami miatt ruhát eladni szemléletformáló élmény is egyben. Amíg a ruhavásárlás manapság mindössze egyetlen gombnyomás, a ruháink eladása ennél lényegesen több feladattal jár, ugyanakkor elképesztő sikerélményt és nagyon jó pillanatokat is adhat.

Előtte mindössze annyit érdemes felmérni, hogy a ruhákkal való foglalatosság mennyire tölt fel. Merd bevallani magadnak, ha egy pillanatát sem élvezed. Ebben az esetben inkább támogasd másképp a körforgásos divatot: ahelyett, hogy te adod el őket, vidd el a kiszelektált ruháidat adományboltba vagy bizományi rendszerben működő second hand üzletbe.

5 szabály a hatékony ruha eladásért

Ha viszont szeretsz a ruháiddal foglalatoskodni, és döntöttél, hogy szeretnéd eladni a ruháidat online platformon, akkor a következő szabályok sokat segíthetnek majd.

Mindig válaszd ki a megfelelő platformot!

Az internetnek és a közösségi média oldalaknak köszönhetően ma már számtalan online platformon értékesíthetjük a ruháinkat. Léteznek különböző márkákra specializálódott Facebook-csoportok, egy bizonyos stílusba tartozó ruhákat értékesítő Instagram-oldalak, de hazai fejlesztésű appok és weboldalak is. Az egyik legrégebbi, ugyanakkor az egyik legbiztonságosabb felület a Vatera.hu.

A Vatera.hu azért jó választás, mert mindenki ismeri és teljesen különböző karakterű, stílusú, érdeklődésű, életkorú vásárlók keresik fel. Egyszerre van jelen a vintage holmikért és különlegességekért rajongó kincskeresőtől kezdve a természetes alapanyagok után kutató környezettudatos vevőn át egészen addig a vásárlóig, akinek mindössze egy-két kedvező árú alapdarabra van szüksége.

Gőzölj át és boholytalaníts mindent fotózás előtt!

Ha eldöntötted, mely ruháidat szeretnéd eladni és megvan az erre tökéletesen alkalmas platform is, akkor érdemes elővenni a vasalót, a kézigőzölőt vagy a gőzállomást, illetve a boholytalanító készüléket. Lehet, hogy feleslegesnek tűnik kivasalni a ruhákat, hiszen úgyis be fogod őket csomagolni, de kifejezetten vonzóvá teszi a hirdetést (és igényesnek mutatja a hirdetőt), ha nem gyűrött ruhákat próbál eladni.

Tiszteld azzal az adott ruhadarabot és a vevőt is, hogy tiszta, vasalt, boholytalanított ruhát adsz el neki. A vasalás a fotózást is könnyebbé teszi majd. Mert bizony jó fotó nélkül nincs jó hirdetés. A boholytalanítással pedig felfrissítheted a ruhadarabokat, amelyek így akár szezonokat letagadhatnak a korukból.

Természetes fényben fotózz, lehetőleg színhelyesen

Szerencsére ma már a legtöbb telefon nagyon jó képeket készít, de egy kicsit még segíthetünk is azzal, ha természetes fényben fotózunk. Ingyenes képszerkesztő alkalmazások (én a Lightroomot használom) segítségével néhány beállítás segítségével a valódi árnyalattal szinte megegyező színűvé tehetjük a ruhát.

Ez azért is fontos, mert egyre több a környezettudatos ruhavásárló, akik a színtípusuk ismeretében keresik az új ruháikat. Nekik nem mindegy, hogy a sárga hideg vagy meleg árnyalatú, élénk vagy inkább tompa, egy szín mennyire világos vagy sötét.

A színeket érdemes szavakkal is körülírni, ez is nagyon sokat segít a vásárlónak, és megelőzhetsz vele jó néhány üzenetváltást is.

Mérj le mindent, amire te is kíváncsi lennél!

Szintén nemcsak a vásárló, hanem a saját dolgodat is megkönnyíted azzal, hogy minden olyan méretet pontosan megadsz a ruháról, amire te is kíváncsi lennél. Kicsit képzeld magad a leendő vevőd helyébe! Beleszerettél a ruhába a jó fotó alapján, tetszik a színe, de nem vagy biztos a méretben, mert a konfekcióméretekre nem támaszkodhatsz, hiszen már megtapasztaltad, hogy ez minden márkánál más lehet.

A méréshez nem kell profi szabócenti, elég az ikeás papír mérőszalag vagy egy 50 centis vonalzó. A ruhát gyűrődésmentesen terítsd ki, és varrástól varrásig mérj, amikor csak lehet. Törekedj a pontosságra, mert így biztosan nem okozol csalódást a vásárlónak.

Azért vannak olyan vásárlók, akik a konfekcióméretet is igénylik, ezért ezt soha ne hagyd ki.

Készíts részletes leírást!

Itt is érdemes minél több részletre kitérni: a szöveges jellemzés mellett mesélhetsz a ruháról vagy leírhatod, te hogyan kombinálnád az adott darabot, hova vennéd vagy vetted fel. A történetek közelebb hozzák a vevőket. Persze, a praktikus infókról se feledkezz meg: milyen a ruha anyaga, milyen mosni, vasalni, mennyire gyűrődik viselés közben. Ne hallgass el semmit, de ne is legyél túl elfogult a ruhával.

Készíthetsz leírás sablont is, amiben minden részlet benne van, csak az adott ruhadarabra vagy kiegészítőre kell ráhúzni, amiről épp szó van. Csak ne felejts minden részletet átírni!

Amiért jó élmény eladni a ruháidat

Bevallom, a legjobb dolog, amikor a ruha eladása után valaki (nem, nem szokott mindenki így tenni) üzenetet ír, hogy megkapta a ruhát, és mennyire tetszik neki az adott darab. Azt hiszem ez az a dopamin löket, ami miatt tényleg érdemes vasalni, boholytalanítani, mérni, fotózni, feltölteni, üzenetet váltani, csomagolni, csomagot feladni.

Ráadásul nem tudhatom, mikor lesz olyan vásárlóm, aki talán életében először vásárol másodkézből. Lehet, hogy pont én leszek az, aki meghozza a kedvét a továbbiakhoz. Emellett már csak cseresznye a hab tetején, hogy tudom, a fenntarthatóságért, környezettudatosságért is tettem valamit. És még egy fontos dolog: ruhát eladni bármikor jó élmány, nem csak a Second Hand September idején.

Biztonságos eladás és vásárlás a Vaterán

Tudtad, hogy a Vatera.hu-n a vevők és az eladók is biztonságban érezhetik magukat, mert BVP – Biztonságos Vásárlás Program – működik? Ez a vevő- és eladóvédelmi program minden regisztrált vaterás vásárlásunkat védi. Vevőként ha nem kapjuk meg a terméket, vagy minőségi problémánk van vele, visszakérhetjük a pénzünket.

A Vatera ügyfélszolgálata először megpróbálja rendezni az ügyet az eladóval, és közvetít az eladó és a vevő között, de ha ez nem vezet eredményre, és a panaszunk megalapozott, akkor a kárt kifizetik.

Ha eladóként utánvéttel küldtük a terméket, de vásárló nem vette azt át, akkor is igényelhetünk kompenzációt a kifizetett szállítási/visszaszállítási díj miatt keletkezett plusz költségeinkre.

A Vatera.hu Biztonságos Vásárlás programjáról ide kattinva olvashatsz bővebben.

(Visited 122 times, 1 visits today)